A TAO kedvezmény jövője az elektromobilitásban

Most, hogy már csak napok vannak hátra a korábban működött prémium villanyautó vásárlási TAO kedvezményből, kicsit kacsintsunk ki a jövőbe és nézzük meg merre halad tovább ez a lehetőség.

Haszongépjárművé átalakított Renault Zoé

Januártól (pontosabban 2020 december 27 után) már csak azokra a járművekre lehet TAO kedvezményt igényelni, amelyek haszongépjármű funkciókat látnak el, rakterük átalakítással, vagy gyárilag leválasztott a vezetőtől, eredeti személyautós hátsó üléssoruk könnyen oldhatóan, vagy véglegesen kiszerelésre kerül.

Bár még nem került nyilvánosságra a beruházási ára a 2021-től érkező új modelleknek, példánk erejéig már most látható, hogyan fog alakulni ezen járművek vásárlásának költsége, milyen alapárból, milyen összevethető típusokkal, mekkora mértékű adókedvezmény igénybevételére lesznek jogosultak a lokálisan karbonsemleges áruszállításra átálló vállalkozások.

Alapvető ismérve a TAO kedvezményes villany haszongépjárműnek, hogy a támogatás összege minden esetben a vételárkülönbözet után vehető igénybe. Amennyiben egy adott márka/típus rendelkezik hagyományos és elektromos meghajtású verzióval is, akkor a típuson belüli vételárkülönbséget kell alapul vennünk, ha nincs ilyen összevetési lehetőség, akkor a hasonló képességű belsőégésű motorral hajtott haszongépjárművel kell összevetni a vételárat. Talán az egyik legelterjedtebb és legnépszerűbb elektromos kisáru szállító a Nissan ENV-200 Magyarországon, melyet legnagyobb örömünkre egyre sűrűbben láthatunk az utakon munkavégzés közben. Ennek a típusnak nincs a hazai kínálatban Nissan gyártmányú ellenpárja, viszont árai régóta közismertek, ezért ezt a járművet vesszük górcső alá.

Nissan ENV-200

Példánkban a legújabb, 40 kWh akkucsomaggal készülő ENV-200-at a hasonló méretű Fiat Doblóval hasonlítjuk össze. Ez esetben a Nissan 10 400 000 Ft-os nettó vételárát a Fiat 3 800 000 Ft-os nettó vételárával kell csökkentenünk, így a nettó vételárkülönbség, amely az akár 6 évre elosztható TAO kedvezmény vetítési alapja 6 600 000 Ft.

A TAO kedvezmény mértéke több tényezőtől függ. A vállalkozás székhelyének/telephelyének régiója szerint a kedvezmény mértéke budapesti székhellyel 30, vidéki régiókban 45%, amely mérték a vállalkozás méretétől függően mikro és kisvállalkozások esetében 20%-kal, középvállalkozások esetében 10%-kal növelhető. A nagyvállalatok nem tudják növelni a kedvezmény mértékét, de ők is igénybe vehetik a régiótól függő 30-45%-ot.

Hogy ne bonyolítsuk túl a számokat a két szélső értéke a kedvezménynek minimum ~ 1 980 000, maximuma pedig 4 290 000 Ft lehet. Így egy budapesti telephelyű nagyvállalat végső áron 8 420 000 Ft nettó bekerüléssel, míg egy vidéki KKV mindössze 6 110 000 Ft-ért veheti birtokba új haszonjárművét, ami a töltési és parkolási költségek, valamint az üzembiztos működés miatt rendkívül hamar megtérülő beruházás lehet.

Kíváncsi lenne a hamarosan széles választékban megjelenő elektromos áruszállítókra?

Szakértő csapatunk elkötelezett az Ön hatékony és gyors informálásában, ezért cikkeinkkel folyamatosan nyomon fogjuk követni az elektromobilitás lehetőségét az árufuvarozási szektorban!

Ha ezen a területen érintett vállalkozása, mert másoknak, vagy saját magának rendszeresen mozgat árukat, kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre! Amikor új, rendelhető elektromos haszongépjármű jelenik meg a hazai piacon, a fentihez hasonló példaszámítással alátámasztva bemutatjuk Önnek a modellt és annak felszereltségi opcióit!