Renault Zoé Van akár 65% TAO kedvezménnyel!

A kormány tavalyi döntése értelmében a személyautók vételára után nem lehet igénybe venni TAO kedvezményt a cégeknek, csak akkor, ha az autót az első ülések mögött leválasztották, rakterét lehetőleg véglegesen átalakították csomagszállításra.

Egy Debrecen környéki vállalkozás kiváló piaci lehetőséget ragadott meg, amikor a méltán népszerű, 22 kW-os tölthetősége miatt hihetetlenül jól használható Renault Zoé személyautók típusengedélyes TGK-vá történő átalakításával kezdett foglalkozni.

A 22 kWh akkuval szerelt verzió mindössze 50 perc alatt töltődik fel 10-ről 90%-ra, amik között még télen is elhordja a csomagokat, ételeket 120 km-en, ez az érték nyáron, teljes töltöttség esetén, városban szaladgálva akár 180 km-re is feltornászható. Mivel az autók akkumulátora legendásan tartós, a Zoék egyes típushibáitól eltekintve nagyon szerethető haszonjárművek a kis méretű, lokális szállítási munkákra.

A járművek 41 kWh-s akkumulátorral szerelt változatait a normál napon belüli kiszállításra elegendő 3 naponta tölteni, mert városi 12 kWh/100 km fogyasztást lehet elérni velük az alacsony átlagsebességű haladás, a folyamatos visszatáplálást biztosító fékezgetések miatt, amivel így akár 300 km-t is képes megtenni ésszerű vezetési stílus mellett.

A járművek külföldi importból kerülnek Magyarországra, maximum ~50 000 km körüli futásteljesítménnyel, és az átalakítással, típusengedéllyel már 6,2 millió Ft bruttó vételártól elérhetők 41 kWh verzióban, saját tulajdonú akkumulátorral.

Milyen kedvezmények, pénzügyi előnyök járulnak hozzá az okos döntéshez?

Első sorban szeretnénk kiemelni, hogy a jármű nettó vételára után lehetséges igénybe venni TAO kedvezményt, mivel megfelel a módosított jogszabályi előírásoknak. A nyílt végű pénzügyi lízing során az eszköz kedvező adózási körülmények mellett lízingelhető, az akár 2 millió Ft-ra rúgó TAO kedvezmény pedig azonnal igényelhető.

Van azonban még egy forrásterület, ami a következő években jelentősen növelheti a hozzájutási forrásokat. Ez pedig az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR).

Példaszámítás

Vegyünk példánkban 3 db Zoé Van 41 kWh verziót 6 millió Ft bruttó vételárral összesen 18 millió Ft-ért. Ez nettóban kb. 14.170 eFt, kerekítve 14 millió Ft.

Az autók évjárata 2018-as. Megnézünk hozzájuk egy bármilyen VAN típust lehetőleg a Renault kínálatából, pl a Renault Clio Société típust, mely most épp 2 millió Ft + Áfáért kapható 2018-as, keveset futott verzióban. A 3 autó árát levonva azt látjuk, hogy 14-6=8 millió Ft tehát a nettó vételár különbség.

Ezután az összeg után akár 65% Társaságiadó (TAO) kedvezmény igényelhető egy nem budapesti kisvállalkozásnak, amely kerekítve 5 300 000 Ft. A fennmaradó 35% arány után kvótát tudunk értékesíteni a piacon. Ennek képlete alapján éves 30 000 km futást feltételezve akár további 1,5 millió Ft-ot érhet ez a váltás a vállalkozásának. Ez abban az esetben is igaz, ha vállalkozása nem társasági adó szerint adózik, mert ez esetben az EKR kvótán nem 35, hanem 100%-ot, tehát 4,5 millió Ft-ot is nyerhet! A nettó 8 millió Ft-os vételárkülönbség a be nem fizetendő adó és az EKR kvótákon 6 800 000 Ft-ot hozott, a maradékot elosztva ez a konstrukció 20%-kal teszi drágábbá a Zoé Van vásárlást a Clio Société változathoz képest! Ezután pedig helyi, saját költségen töltve 7-800 Ft/100km árammal végzik a dolgukat nap mint nap.

Itt hívjuk fel a figyelmet, hogy a példaszámítás sok tényezőtől függ, a végleges számokat a tényleges energetikai auditlás során szakértő mérnöke fogja feltárni. A konstrukció igénybevételéhez energetikai tanúsítványra lesz szüksége, amely a visszaigényelhető adót, az eladott kvótát dokumentálja, és költsége van, azonban

mindent levonva végül nettó 2.400.000 Ft-ért lehet az öné darabonként ~ 300 km városi hatótávú munkaeszköze, a Renault Zoé VAN! 

Ha érdekli ez a jármű ezekkel a lehetőségekkel ne habozzon!

Töltse ki ajánlatkérő űrlapunkat és kötelezettség nélkül elindíthatja a beszerzési folyamatokat kényelmesen, online!